finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Hooooor kuuuuuuuk daaaaaag

Kategori: Dagbok

Idag har nog varit en av de sämsta dagarna på ganska länge!
1 Det började med att det hade snöat ytterligare en halv meter och det var knappt hundarna kunde gå, sen fick jag då stå och gräva ut min bil precis som igår i 30 min.

2 När jag då kommer till min kund 1 timme senare, är hon såklart skitsur för att jag är så sen, men sen stack hon. Efter 1 timmes försök att städa världens största badrum, så lyckas jag ramla i trappen och slår i höft/rumpa och armar. Hade så jävla ont att jag bara bölade i en timme. Till slut tog jag mig samman och städade klart, kändes dumt att dra därifrån utan att slutföra eftersom jag säkert inte fått nån lön om det blev ogjort.

3 Sen halv-kvidande tar jag mig till jobb för en "jullunch" dvs kalla köttbullar och bröd med clementiner. Alla satt och pratade om självmord och folk som dött tidigt, satt sig framför tåget osv. Jag bara eh ok, God jul fick en flaska olivolja i julklapp, ja..ok god jul på er med.

4 Åker sen vidare hemåt stan och stannar på banken för att växla in mina 50 öringar. Får vänta hur länge som helst på alla pensionärer som ska klydda med sina börsar. Sen får jag 4 rör som jag själv måste fylla med 50 öringar och räkna så att det blir exakt 25 kr i varje rör. Sen får jag vänta på ytterligare 15 pensionärer igen. Då saknas det givetvis 50 öre i ena röret, så hon satte in 99,50 på mitt konto HAHA, hon måste trott jag va helt knäpp som kämpade så hårt för en hundring!

5 När jag kommer ut till bilen så får jag inte loss den ut snön såklart. Men som tur är jobbar min pappa 20 meter bort så han fick putta loss mig.
6 Sen ville jag ju inte köra fast IGEN så jag skulle välja parkering med omsorg. Körde runt runt runt kvarteret ivrigt sökande efter en bra plats med eventuellt mindre än 30 cm snö. Det var ett ganska omöjligt uppdrag och till slut bara gasade jag in den i ett fack så får vi se hur det går imorgonbitti. Alltid lika mysig överraskning 7 på morgonen lixom.

Vit jävla jul my ass, min röv är blå! Knulla den som kom på snö! Nu ska jag lägga mig och gnälla över mina feta blåmärken och hoppas att dagen inte för med sig fler olyckor!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: