finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Nono sovmorgon

Kategori: Dagbok

Idag tänkte jag då så SMIDIGT "ta ledigt" genom att helt enkelt skylla på att bilen satt fast pga vädret, tack å hej gonatt. Ja klass 2 varning hos SMHI och "riskabelt väglag" enligt vägverket. Jag tyckte det var en fullt rimlig förklaring. Men nejnejnej, min plan att lägga mig i sängen och sova vidare blev totalknäckt. De ringde till höger och vänster med olika tips om hur jag skulle få loss bilen och jag var ju tvungen att stå utomhus för att det skulle låta som att jag inte ljög!

Till sluuuut ringde dom "kl 8-kunden" och ställde in, då jävlar blev det liv i luckan! Hon skrek, hon grät, hon krävde kompensation, hon skulle säga upp kontraktet, hon höll helt enkelt på att dö punkt. Då fick jag ju såklart dåligt samvete när dom la upp det sådär, och när de föreslog att jag kanske kunde ta bussen till "kl 13-kunden" så fick jag ju gå med på det! Vad skulle jag säga lixom, nä jag är trött?

Så min pimsiga "lediga dag" blev en NOT så ledig dag, som slutade med att jag helt enkelt tog biljäveln till jobb vid lunch och fick köra i snigelfart och svära över det vita jävulskapet som blåste sidled.

Imorgon är det julis och då kommer jag faktiskt dricka julmust och pimsa lussebullar och choklad osv osv. Men jag har nog ganska liten magsäck vid det här laget så jag kommer inte orka överäta nåt. Vågen är redan nere på 107-nåt så jag ser fram emot veckans invägning! =) Nu ska jag gå till pappa för uppesittarkväll med bingolotto!

GOD JUL

Kommentarer


Kommentera inlägget här: