finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Mentalt

Kategori: Dagbok

Har jättesvårt att förstå vidden av min vikt före/nu. Jag insåg nog aldrig realistiskt HUR stor jag var, eftersom jag är så lång så är det svårt att jämföra sig med andra. Ibland kände jag mig klumpig och ibland försökte jag mest inbilla mig att jag var normalviktig för att inte vara negativ. På denna bilden vägde jag runt 115 kg så det är ändå inte min "värsta" vikt, men det tar verkligen emot att erkänna för mig själv att jag varit så stor. Det är en stor lättnad att jag slipper se ut så nu, men mentalt sitter det ändå kvar i skallen och jag identifierar mig tyvärr fortfarande som väldigt stor. Det kommer nog ta lång tid att vänja mig vid mitt nya jag och en hel del kläder/foton/kommentarer. Känns overkligt men UNDERBART att jag börjar "närma mig" min målvikt med stormsteg. Det går inte riktigt att greppa att jag skulle kunna vara färdig om typ tre månader?! Kommer antagligen krävas en del träning och kämpande med sista kg men det är det värt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: