finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Värt att testa

Kategori: Dagbok

Har läst mer i min LCHF bok och känner att allt låter väldigt sunt och rimligt ur ett vetenskapligt perspektiv. Frågan är ju hur lätt det blir för mig att hålla mig borta från kolhydrater? Bröd, pasta, potatis...... det är ju billig mat som drygar ut kassan rejält lixom. Inte för att jag äter så stora mängder mat men det låter ju inte billigt att leva på kött. Dessutom är jag urdålig på grönsaker, jag vet inte vad man GÖR med dom, hur man tillagar det eller vad som smakar bra.

LCHF
Avstå från:

-Potatis (pommes, mos, chips)
-Ris
-Majs (cornflakes)
-Spannmål (pasta, bröd, kex, flingor, gröt, pannkaka)
-Korv
-Socker (godis, kakor, läsk)
-Margarin
-Alkohol

Jaaa.............men jag provar ett tag och ser hur det känns!

Eddie Spears <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: