finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Inför delmålet

Kategori: Dagbok

Om man tittar på vad jag vägt som mest i sommras jämfört med vad jag väger idag, så kan man säga att jag är halvvägs nu! Från 120 till 103 kg är minus 17 kg. Om jag går ner 17 kg till ligger jag på 85 som faktiskt är mitt mål! Jag känner mig mycket mindre än för några veckor sen. Det har gått väldigt snabbt och jag hänger inte riktigt med själv i förändringarna. Och nu ser man väldigt tydligt att den vikten som är kvar sitter centrerad på mage och lår, resten av kroppen skulle jag knappast kalla överviktig.

Så hur ska jag nu göra för att nå mitt delmål 1 innan den 1 februari? Jag kommer typ börja gråta den dagen vågen visar under 100 kg, så lite har jag nog inte vägt sen 2004. Om jag ska hinna dit på 16 dagar får jag nog verkligen köra hårt. Tanken är nu att jag ska ta en powerwalk varje dag som går (dvs de dagar jag inte jobbar för lång dag). Jag jobbar inte så många timmar kommande veckan så jag behöver verkligen röra på mig om detta ska gå vägen!


Cameron Diaz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: