finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Motion

Kategori: Dagbok

Känner mig sugen på att röra på mig nu, men det är både halt och snorkallt ute, ojämnt underlag och dåligt skottat. Nu är det januari och jag kan hämta ut mitt friskvårdsbidrag från jobb om jag vill (man får spara kvittot och sen får man pengarna på nästa lön..). Jag får 1500/halvår OM jag jobbar 100%. Just nu jobbar jag väl ungefär 50% så det hade blivit 700 nåt som jag max kan få ut. På simhallen hade det kostat cirka 250 medlemsskap + 500 för 25-klippkort.

Jag vill ju främst simma eftersom det är avkopplande motionsträning, och jag har en baddräkt så jag slipper köpa några kläder. Man slipper svettas inför folk och man tränar många muskler kroppen samtidigt. I simning tränar du många muskelgrupper samtidigt. Simmar du bröstsim är det främst insidan och utsidan av låret, övre delen av ryggen samt armar som tränas. Medan man i frisim (crawl) tränar mest mage, framsida- och baksida lår.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: