finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

1 år

Kategori: Dagbok

För exakt 1 år sedan bestämde jag mig för att ändra mitt liv. Jag började promenera, äta bara hemmalagad mat, och försökte sluta med läsk och godis. Jag gick ner 8 kg på 4 månader men det var inte tillräckligt snabbt för mig. I december började ångesten komma krypande och jag fick återigen tänka igenom mitt liv och hur gärna jag ville förändra mig. Då startade jag den här bloggen och kom igång "på riktigt"! Från den dagen (7 dec 2010) gick det i en rasande fart och jag är superstolt över mig själv verkligen. Nu har jag dessutom tränat i snart tre månader och det märks enorm skillnad på mig. Nu är det inte långt kvar till målet normalvikt (under 84 kg) och därför påminner jag mig själv igen varför jag gör det här. Tänk att en simpel blogg kan hjälpa en att gå ner 24 kg på 6 månader!

1 år = minus 32 kg

Det är inte bara fettmassan som minskat och muskler som byggts. Det är ett större självförtroende, tro på mig själv, vilja, närvaro, mental stabilitet, framtidshopp, energi, trygghet och något av det bästa = en kropp som får på sig kläder i storlek 40-42. Jag har 100% uppnåt dom mål jag satte upp i början av bloggen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: