finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Matschema vecka 33

Kategori: Dagbok

Har blivit en riktig SYNDARvecka nu när jag varit ledig, vilket har varit sjukt skönt faktiskt. Men nu är det back to old habits och jag kommer absolut börja gå ner igen när jag jobbar hårt fysiskt. Nu ska jag åka och handla lite nyttig mat och sen blir det filmkväll!

Lördag 16/7:
frukost yoghurt med frukter och musli, lunch mackor, middag spaghetti köttfärsås, fika kaka och läsk

Söndag: frukost macka + musli, fika kaka och läsk, middag grillad hamburgare med klyftpotatis, fka chips med dippa

Måndag:
frukost bröd + cola , lunch frallor, middag korv med bröd, fika naturgodis Träning: 1 h thaiboxning

Tisdag:
frukost frallor, lunch glass, middag flintastek med potatis och gräddfil, fika choklad

Onsdag:
frukost frallor, fika glass, lunch banan + nötter, middag flintastek med potatis, Träning: 1 h thaiboxning

Torsdag:
frukost frallor , lunch flintastek med potatis, middag yoghurt med musli, fika muffins + cola

Fredag:
frukost mackor , lunch pasta med köttfärs, fika glass, kvällsmat knäckebröd och nötter


Dagens vikt:
89,3 kg

Minus från förra veckan: +0,8 kg

Kvar till delmål 4: 2,3 kg

Kommentarer

  • Johan säger:

    hej M



    det glädjer mig att höra att du vill nå ditt mål :), det absolut första vi alla måste göra för att komma dit vi vill är att fråga oss själva " hur mycket är det värt för mig ( ingen annan) att nå mitt mål på en skala 1-10*?? om svaret är 10, så ska du vara fast besluten av att fullfölja ditt mål till vilket pris som helst, då har du bestämt dig att du gör vad som helst för att komma dit. om svaret är 5, så vill jag att du lägger all kraft på att bli en 10a ;).



    Problemet ligger oftast i att det där att ha bestämt sig, att inte få ha ursäkter är väldigt tufft och jobbigt pga att vi redan från barnsben fått vissa mönster/beteenden samt värderingar som vi har svårt att släppa.



    Du vet säkert själv människor som sagt att de ska sluta röka fast gång på gång börjat igen, sen kanske du känner andra som " bestämt" att de ska sluta och för dem verkar det " mycket " lättare.



    För att göra det enkelt så ska du få alternativ på kost som jag själv äter då jag vill hålla mig i bra form både inför en thaiboxningsmatch men även i mitt vardagiga liv.



    tips om kosten !



    nr1: godiset,glassen,chipsen och allt måste bort.

    Ersätt det med minimorötter, nötter alt frukt även om det innehåller fruktsocker.



    nr2. Om du måste ha något väldigt sött så prova på att ta en glas, fyll det med varma hallon, lägg på lätt vanlijyogurt och toppa det sedan med honung och mer hallon.



    nr3. ät alltid sallad till alla dina måltider (utan dressing) och glöm inte omega3 tabletterna.



    nr4. upprepa de första svaren igen och bestäm dig för att lyckas..... ;)



    Tips om träningen.



    ett träningsexempel som jag själv följer är:



    Värm upp ordentligt



    intervall träna är ett utmärkt sätt att få bort det sista på magen. mitt tips är att ha ett tidtagarur, hitta en backe, spring upp och ner i 15 sek max sedan 15 sek långsamt börja i 3min max 5min.



    upprepa 3-4 ggr och avsluta att göra 2-300 sit ups.



    detta bör göras ca 2ggr/vecka



    hoppas detta tips hjälper dig, bara fråga om du har något mer på hjärtat...

    2011-07-23 | 19:56:05
    Bloggadress: http://johanbjarnestad.blogg.se/

Kommentera inlägget här: