finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

jobb

Kategori: Dagbok

Nu har dom fyllt mitt schema till max nästan, och jag jobbar fulltid utom vartannan måndag. Då känns det inte så rimligt att hinna träna på gym också, för hundarnas skull då. Kan ju inte va borta 6-8 timmar om dagen OCH sen gå iväg för att träna. Så kan jag inte göra helt enkelt, det tillåter inte mitt samvete.

Känner nästan varje dag nu att jag måste söka nya jobb. Lönen är alldeles för låg, jobbet är väldigt slitigt och enformigt. Det värsta är väl att man inte har några kollegor, ingen social kontakt under arbetsdagarna. Att sitta ensam i bilen och käka lunch är så himla tråkigt. Jag vill göra något roligare av mina dagar än att städa andras hem. Jag vill inte "fastna" på företaget och känna mig för bekväm för att ta mig loss. Detta jobbet skulle bara vara en tillfällig försörjning när jag var extremt desperat, och nu är det dags att titta vidare efter 5 månader. Det blir nog några kvällar framför arbetsförmedlingens hemsida denna veckan. 


Jessica Alba

Kommentarer


Kommentera inlägget här: