finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

mackotacko

Kategori: Dagbok

Äntligen är det helg, brrr jag är trött och frusen. Dödshungrig ska strax äta tacos när jag orkar resa mig upp ur soffan. Är sugen på att bara bädda ner mig till nån bra film och äta massa godis. Men jag ska försöka hålla mig ifrån för mycket sötsaker i helgen, eftersom det är den SJUNDE på måndag och det innebär ju månadsresultat!

Det är dessutom bara två veckor tills jag ska träffa hundratals människor som inte sett mig på ett halvår, och får se om någon märker att jag gått ner 25 kg eller mer? Ska bli dödsspännande att se om någon säger nåt! Det ger en liten extra sporre nu sista veckorna, inte för att jag tror någon kommer se skillnad om jag väger 95 eller 93 kg men för min lilla hjärna gör varje kilo skillnad.

Tänk att jag bara är 10 kg ifrån BMI 25 (normalviktig)! Men om man ska vara petig så är BMI nog ganska missvisande, det tar ingen hänsyn till benstomme, muskler eller kön. Gränsen för normalvikt för kvinnor brukade vara 28 och män 26 men det sänktes sen rakt över till 25 av forskare som framställde bantningspiller. Mitt BMI ligger nu på 28,4 så jag känner mig rätt nära normalvikt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: