finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

2005

Kategori: Dagbok

Hittade en gammal loggbok i källaren, från januari 2005 där jag gjorde ett försök att gå ner i vikt (redan då)! Jag har skrivit hur jag känner angående att ha gått upp från 72 kg till 87 kg på det halvåret jag flyttade hemifrån.
"Har bestämt mig för hundrade gången. För att bli lyckligare så måste jag gå ner i vikt. Det är inte så mycket vikt om man tänker efter".
Jag planerade att på 4 månader gå ner till 75 men att min drömvikt egentligen låg på 68 kg.
"Som mest har jag vägt 87 kg! Jag måste sätta stopp NU innan det är för sent. Jag tänker inte bli tjock och få diabetes."
Sen forstätter några dagars matschema där jag i stort sett bara äter choklad, kakor, läsk och skräpmat som pizza, pommes, hamburgare osv haha? Sen är tyvärr loggen tom för min mamma gick bort dagen efter, och sen gick det åt helvete.

Men det är intressant att läsa att jag tänkte nästan likadant redan för 6 ½ år sedan och visste mycket väl att om jag fortsatte i samma dåliga vanor så skulle jag bli tjock. Men ändå gick det som det gick och jag BLEV tjock! Jag lät det spåra ur så långt att jag gick upp över 30 kg till!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: