finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

reality checks in

Kategori: Dagbok

Nu är det slut på den här semesterveckan. Igår körde jag 35 min vikter och 30 min spinning. Hade inte ätit så mycket och va jävligt trött efter Schweiz så jag kände ingen energi. Idag däremot hade jag superkrafter och körde 40 min tunga vikter + knäböj och situps, och på det 24 min löpning! (Btw palla med brudar som snackar i telefon och promenerar/skvallrar på löpbandet. Get of the damn machine!!!)
Idag har jag iaf lyckats sova länge, handla, tvätta och städa lite. Imorgon är det tillbaka till jobbet, har några viktiga möten denna veckan. Dags att återgå till rutiner och bra mat. =)

Matschema vecka 90

Kategori: Dagbok

Har haft semester denna veckan och det märks ju på matschemat! haha vafan jag har inte lagat någon mat själv?! Från torsdag har jag inte räknat kalorier eftersom jag var i schweiz. Det är skönt att vara hemma igen nu och så fort jag fått i mig frukost blir det gymmet. Har sovit typ 12 timmar inatt. Nu inser jag att här behöver städas och att det snart är dags att återvända till verkligheten ;) Från 93.3 kg till 94.6 på 5 dagar, fifan.

Lördag 18/8 (roadtrip): frukost två mackor med ost, lunch kycklingburgare + marsipan, fika glass + läsk
Kalorier: 1330

Söndag: frukost 3 frallor + energidryck, fika mjukglass + cola, middag Langos + friterad banan med glass + 2 cola
Kalorier: 1962

Måndag: frukost 1 fralla, lunch lasagnette, middag grillade ribs med coleslaw
Kalorier: 1868

Tisdag: frukost 2 frallor + delicatoboll, middag cola + kycklingspett
Kalorier: 1648

Onsdag: fika cola, middag tre små cheeseburgare
Kalorier: 479

Torsdag (schweiz): frukost äpple, lunch kanelbulle + pucko, middag cola + chickybits med pommes

Fredag: frukost bagel med sylt, lunch ostfrallor med salami + pepsi, middag fläskfile med kroketter, svamp, sås och sallad, fika chips med dippa + cola

Dagens vikt: 94,6 kg

Minus från förra v: +1,2 kg

Kvar till delmål 3: 4,6

schweiz

Kategori: Dagbok

Har mått illa hela dagen....? vafan. Har inte ens kunnat äta. Har försökt åka lite ärenden och fixa allt innan jag drar och hälsar på min bror. Flyger till Schweiz imorgon och blir borta några dagar.
Om jag mår bättre efter lite mat så drar jag och tränar ikväll.

stranden

Kategori: Dagbok

Har varit stekande 30 grader i helgen! Spenderade förmiddagen i sängen, eftermiddagen på stranden och kvällen på Malmöfestivalen! Har haft en underbar dag och nu är jag sådär matt och glad i kroppen av allt solsken jag fått. Imorgon är det jobb och sen kör jag EN VECKAS SEMESTER!!!! =D

Matschema vecka 89

Har inte vägt mig idag eftersom jag sov borta, men tar vikten från igår. Hoppas att sviterna från gårdagens kalorichock inte lägger sig alltför hårt på nästa veckas vikt! Hade skitkul igår iaf och dansade halva natten! =) Skitkul att bara glida runt lagom full i en stad där man inte känner någon och bara göra vad fan man vill utan att behöva tänka på jobb, hundar, ansvar och pengar!

Lördag 11/8: frukost marabou 100 gr + 2 frallor, fika pucko, chips + dippa, middag rotfrukter med kalkon + 2 cola burkar
Kalorier: 1532

Söndag: frukost 2 frallor + delicatoboll, lunch 2 frallor + bueno choklad, middag kvarg med blåbär och mandlar
Kalorier: 1070

Måndag: frukost mealbar + wienerbröd, lunch naturdiet shake, middag fullkornspasta med bacon, fetaost och broccoli, kvällsmat gainomax recovery
Kalorier: 1170

Tisdag: frukost 1 surdegsbulle, lunch fullkornspasta med bacon, fetaost och broccoli, mellanmål 1 skiva bröd, middag nötfärs biff med bakad sötpotatis
Kalorier: 1378

Onsdag: frukost mealbar + äpple, lunch nötfärsbiff med blomkål och sötpotatis, mellanmål halv burk kvarg med blåbär och mandel, middag 2 pannkakor med sylt
Kalorier: 570

Torsdag: frukost 1 fralla, lunch 1 pannkaka med sylt, middag nötfärsbiff med sötpotatis och blomkål
Kalorier: 602

Fredag: frukost 3 frallor, lunch gifflar,middag halv pizza, alkohol
Kalorier: ca 2500

Dagens vikt: 93,4 kg

Minus från förra v: 0,5 kg

Kvar till delmål 3: 3,4 kg

Fest!!!

Kategori: Dagbok

Hmmmmmm.......försöker ignorera negativa känslor idag och tänka på allt positivt istället! Har spontant bestämt att åka och hälsa på en kompis i helgen. Tar kompledigt från jobb imorgon, svänger inom systembolaget på vägen och bara drar iväg! Ska bli skitkul att komma iväg lite och bara släppa loss. Är verkligen inte på humör för träning idag så jag stannar inne och städar undan lite.

Rekord

Bestämde mig för att knäcka min "dåliga" tid igår på 27,40 min för 3 km. Och det gjorde jag med bravur på 23,46! En förbättring med 4 minuter! Kände mig skitgrym, körde lite vikter innan jag stack hem och eftersvettades hur länge som helst. Helt slut i rutan. Tyckte att jag förtjänade att äta det jag var sugen på eftersom jag snålat på kalorierna idag, så jag gjorde två tunna pannkakor utan socker =) Gott!!

löpning

Kategori: Dagbok

Mår bättre idag. Körde en löprunda i parken idag för att ta tid lite hur jag ligger. 3 km på 27 min, orkade knappt springa hälften. Nu har jag något att förbättra, ska ner på 15 min!

Dålig dag

Har haft en riktigt jävla dålig dag! Mensvärk från helvetet. Blev väckt kl 8 av telefonen på min SOVMORGON. Fick ett dåligt besked och kunde inte somna om. På jobb gjorde jag fel så att jag fick dubbeljobb. Spillde ut min redbull över hela skrivbordet. Fick ytterligare ett dåligt besked. Är helt jävla hormonell och hur mycket jag än försöker vända på dagen så bara känns det värre.
Gick till gymmet ikväll och körde 40 min spinning och 40 min fria vikter. Trodde jag skulle känna mig grymt duktig efteråt. Kom nyss hem och bara gråter rakt ut "utan anledning". Har förmågan att bara se det dåliga när jag är ledsen. Trotts att det faktiskt hänt några bra saker också idag. Hoppas det känns bättre imorgon.

Fetto

Kategori: Dagbok

ÅååååååhHHHHHHHHHH hormon overload!!!!!! Har jobbat några timmar idag, ja jag vet att det är söndag. Kom hem med världens mensvärk och känner mig som en tjurig 5 åring. Vill sparka någon i huvet.
ARG!!!!

Matschema vecka 88

Kategori: Dagbok

Lördag 4/8: frukost 2 frallor, lunch tjock korv med bröd + colamiddag tortelloni med spenat i tomatsås + ölkorv, fika lite naturgodis/nötter
Kalorier: 1449

Söndag: frukost mealbar, lunch finskorpor + risifrutti, middag kalops med potatis, kvällsmat cashewnötter
Kalorier:1665

Måndag: frukost naturdiet shake, lunch makrill i tomatsås med 2 knäcke, mellanmål mealbar, middag nötkött fondue med pommes, vitlöksbröd, såser och coleslaw + cola
Kalorier: gissar 2500

Tisdag: frukost naturdiet shake + banan, lunch 2 frallor + en muffins, middag thaisoppa med nudlar och salladslök, kvällsmat naturdiet shake
Kalorier: 812

Onsdag: frukost 2 skivor surdegsbröd. lunch hamburgare med pommesmiddag mealbar
Kalorier: 1345

Torsdag: frukost 1 fralla + naturdiet shake, lunch 1 scone, 1 muffins + iste, middag 1 paket kräftor och 1 vitlöksbröd
Kalorier: 1250

Fredag: frukost mealbar, lunch kinamat, middag fiskgratäng
 Kalorier: gissar 1000 kcal (efter träning)

Dagens vikt: 93,9

Minus från förra v: +0,2 kg

Kvar till delmål 3: 3,9 kg

Helg =)

Kategori: Dagbok

Stack till gymmet idag också efter lite frustrerande händelser som fick mig att vilja springa röven av mig för att få ut lite negativ energi. Körde 30 min intervaller på löpbandet och sen 45 min vikter och situps.Är GALET sugen på chokald just nu. Men sitter här och envist låter bli att gå till affären.

Nästa vecka ska jag prova ett nytt matschema =) Nu är det helg men jag har faktiskt inget planerat förutom jobb på söndag, hmmm....

gymmet

Kategori: Dagbok

Idag blev det en sväng på gymmet igen, har ätit vitt bröd och fick dåligt samvete. 15 min crosstrainer som uppvärmning, 15 min på löpbandet där jag lyckades hålla rätt bra takt en längre stund. Pressade mig längre för att bygga upp konditionen. Sen 30 min fria vikter, armar axlar och bröst. Har haft lite kräftskiva här ikväll med mig själv i sällskap av Vin Diesel på datorn.  GOTT =)

Fondue

Hade kvällsmöte igår på en mysig restaurang och käkade fondue. Ibland har man ett HÅRT jobb ;) Tyvärr innebär det väl totalslakt av mina kalorier den dagen med pommes, vitöksbröd och feta såser! Så nu blir det snålt resten av veckan! Kom nyss hem från 40 min spinning med svetten rinnandes längs armarna. En proteinshake på det också in i duschen =)

duktig

Kategori: Dagbok

Efter en härlig dag på stranden bestämde jag mig för att dra på gymmet. Körde 30 min intervall på cykel och sen 40 min lätt vikter och lite situps. Känner mig starkare och bättre för varje pass! Köpte nån färdig pastarätt på ICA och tyckte att det var det godaste jag någonsin ätit!!! Hmmmm antagligen var jag sjukligt hungrig ;)

Matschema vecka 87

Nöjd med denna veckan, även om det stod still länge och jag blev mer och mer frustrerad på vikten!
Notera att kaloriintaget är beräknat på träning också vilket gör att 3-500 kalorier dras bort på repektive
dag. Därför ser vissa dagar väldigt mycket lägre ut i totalt intag än andra. Nu drar jag till stranden =)

Lördag 28/7: frukost 2 frallor + kanelbulle, lunch mealbar, middag grillat kött med bakpotatis och gräddfil
Kalorier 1506

Söndagfrukost 2 frallor, middag 1 fralla
Kalorier: 479

Måndag: frukost nutrilett shake + äpple, lunch 2 sport knäcke med 2 ägg, mellanmål lätt yoghurt med paulins superflingor + banan, kvällsmat 4 bitar baklawa
Kalorier: 754

Tisdag: frukost banan + mealbar, lunch pasta med kyckling och gorgonzolasås, middag pasta med kyckling och gorgonzolasås
Kalorier: 1081

Onsdag: frukost mealbar + 1 skiva surdegsbröd, lunch kycklingpastasallad med dressing och bröd, middag allevo smoothie
Kalorier: 1430

Torsdag: frukost banan + naturdiet shake, lunch 3 skivor kalkon, 1 ägg och 40 gr cashewnötter, mellanmål mealbar, middag schnitzel med klyftpotatis, kvällsmat gainomax recovery
Kalorier: 1065

Fredag:
frukost banan + fralla, lunch 2 små cheeseburgare, middag mealbar, fika 2 chokladbollar
Kalorier: 1880

Dagens vikt: 93,7 kg

Minus från förra v: -1,1 kg

Kvar till delmål 3: 3,7 kg

shopping

Kategori: Dagbok

Drog ut på en liten shoppingrunda efter jobb idag, bara kände för att köpa nåt sommrigt som belöning för att jag är så duktig med träningen. Blev 50 min motionscykel ikväll också, svettades som fan, det bara rann längs armarna till och med ,kände hur det droppade från ansiktet. Så jävla dajligt. Och dessutom kan jag sitta parkerad rakt framför TVn som visar Hawaii 5-0 och sånt som får tiden att gå snabbt. Jag har typ ingen fungerande Tv hemma så det är ju värsta lyxen med TV ;) Skönt att det finns tjej-avdelning också så kan man slappna av på ett annat sätt än om man känner att tio snubbar stirrar på ens röv så fort man rör sig!

Har kommit in i jävligt bra tänk och rutiner nu. Tänker sunt och verkligen "vill jag verkligen ha godis? Vad händer om jag äter godis = jag mår dåligt. Vad händer om jag låter bli? = jag mår bra!" Jag dör inte av att välja bort socker och skräpmat, tvärtom! Men avgiftningen har tagit lång tid och självdiciplinen räcker inte alltid hela vägen. Häromdagen stod jag på ICA och dreglade framför de nybakade kakorna. Ett weinerbröd innehåller kanske inte sååå många kalorier.............jag stod och tittade och velade. Tills en väldigt överviktig tjej gick förbi, och jag insåg att jag inte ville ha weinerbrödet längre.

sömnig

Kategori: Dagbok

Igårkväll körde jag 50 min motionscykel bara för att jag hade tråkigt. Svettades härligt där och kollade på tv på gymmet. Idag tänkte jag också dra dit men somnade och sov i typ 3 timmar. Helt slaktad kände jag mig, har sjuklig träningsvärk i armarna också. Får bli gymmet imorgon istället.