finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

shopping

Kategori: Dagbok

Drog ut på en liten shoppingrunda efter jobb idag, bara kände för att köpa nåt sommrigt som belöning för att jag är så duktig med träningen. Blev 50 min motionscykel ikväll också, svettades som fan, det bara rann längs armarna till och med ,kände hur det droppade från ansiktet. Så jävla dajligt. Och dessutom kan jag sitta parkerad rakt framför TVn som visar Hawaii 5-0 och sånt som får tiden att gå snabbt. Jag har typ ingen fungerande Tv hemma så det är ju värsta lyxen med TV ;) Skönt att det finns tjej-avdelning också så kan man slappna av på ett annat sätt än om man känner att tio snubbar stirrar på ens röv så fort man rör sig!
 
Har kommit in i jävligt bra tänk och rutiner nu. Tänker sunt och verkligen "vill jag verkligen ha godis? Vad händer om jag äter godis = jag mår dåligt. Vad händer om jag låter bli? = jag mår bra!" Jag dör inte av att välja bort socker och skräpmat, tvärtom! Men avgiftningen har tagit lång tid och självdiciplinen räcker inte alltid hela vägen. Häromdagen stod jag på ICA och dreglade framför de nybakade kakorna. Ett weinerbröd innehåller kanske inte sååå många kalorier.............jag stod och tittade och velade. Tills en väldigt överviktig tjej gick förbi, och jag insåg att jag inte ville ha weinerbrödet längre.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: