finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

första veckan

Kategori: Dagbok

Thaaaank god it's friday, vilket jag firar med en smörgåstårta och en cola! Denna första veckan har varit riktigt tung för huvudet, och nu när jag får slappna av så är jag så trött att jag skulle kunna somna på studs. På fredagar slutar vi lite tidigare så jag passade på att gå och köpa ett månadsbusskort. Eftersom jag räknade ut att jag antagligen kommer åka buss den närmsta månaden när det är för kallt för att cyckla. Och det skulle kosta mig över 700 kr att åka t&r varje dag till jobb, men med månadskort kostar det bara 460 kr. Idag provade jag dock att GÅ hem eftersom det känns som att jag inte fått se dagsljus på 1 vecka, och det tog bara 20 min så det känns som helt OK avstånd sen när det blir varmare väder.

Idag fick jag lära mig lite av datasystemen som var rätt simpla. Annars känns det mesta lite förvirrande, även om jag börjar få en helhetsblick så är jag lite snurrig när det gäller detaljerna i praktiken. Men jag antar att det lossnar efter hand när jag får learn by doing. Nästa vecka ska jag vara med på en del möten, även kvällstid så det blir mycket nytt. Annars trivs jag väldigt bra och mina kollegor är helt underbara. Det är så trevligt att få sammarbeta med så olika människor i blandade åldrar osv. Jag är otroligt glad att jag har hamnat på ett så bra jobb! Nu ska jag varva ner, kolla på vampire diaries och bara njuta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: