finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Cykel

Kategori: Dagbok

Mycket på jobb just nu, men det är bara kul! Igår höll jag i en utbildning på 3 timmar. Det var definitivt en bra erfarenhet, och gissa om jag var trött efteråt. Hela mars månad blir väldigt mycket jobb men det känns helt OK. Sålänge jag får träna så orkar jag med det.

På torsdag går mitt busskort ut så ska jag börja cykla till jobb! Även på lunchen då när jag åker hem för att rasta hundarna. Buss tar cirka 7 minuter och jag räknar med att det går ungefär lika snabbt att cykla eftersom jag kan ta en genväg då, tror jag. Jag är inte helt glad för att behöva cykla i tung stadstrafik men jag får ju göra ett försök att hitta bra cykelvägar. Jag sparar iaf 460 spänn per månad på att skippa busskortet. Plus lite extra motion! Man kanske skulle investera i en supersnygg hoj så att man blir ännu mer motiverad. Men då blir den väl bara stulen.


Cupcake bike

Kommentarer

  • Kim säger:

    åh hejja! du är så peppande!

    köp extra lås till cykeln och behåll vett i skallen så blir den inte stulen. jag hade min cykel i flera år i Malmö, bara var försiktig. Det är en frihetskänsla likt ingen annan att ha cykel ju :D ses i sommar!! hoppas du är hemma slutet på juli!

    2012-03-17 | 11:55:07
    Bloggadress: http://mellowinspiration.blogspot.com

Kommentera inlägget här: