finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

I need a miracle

Kategori: Dagbok

Hemkommen från kvällsjobb, ätit lite hemmagjord guacamole med ägg, i brist på annan mat. Blev lunchträning idag med en kollega. Har bestämt mig för att försöka vända på min depp-mood och försöka fokusera på positiva saker i vardagen istället. Det tar alldeles för mycket energi och tid på att vara låg och ledsen. Ingen är perfekt och det är bara slöseri med liv att må dåligt. Negativ energi i kroppen hjälper inte viktnedgång och definitivt inte lust och motivation att göra saker.
 
Jag måste låta bli att ta illa upp av andras dåliga jävla respekt mot mig. Idag satt jag och erbjöd en kollega att hjälpa henne komma igång på gymmet. Hon berättade då att hon ville få en starkare rygg och inte va helt avigt inställd till gymmet. Då sitter en annan kollega och hånskrattar åt mig och säger att hon inte skulle litat på mig för 5 öre. Nähä? Jag bara bet mig i tungan och sa ingenting, tittade inte ens åt hennes håll, jag tänker inte ens slösa min tid på att besvara ett sådant uttalande. Samma människa som sitter och hånar en om man tar en kaka till fikat. Så jävla patetiskt beteende från en vuxen människa. Vem FAN sitter och säger till en ung aktiv tjej att hon inte borde äta fler kakor? Snacka om att försöka trigga dåligt självförtroende på andra. Jag måste bli som jesus och vända andra kinden till ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: