finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Första advent

Kategori: Dagbok

Idag har jag storstädat (julstädat) deluxe, till och med putsat kaklet i badrummet. Och sen åkte givetvis julpyntet upp från källaren, inte för att jag har så mycket men det är ändå kul att ha lite mysigt. Har haft lite otur idag, småsaker orsakat av min egen klumpighet, men det är sånt som händer vissa dagar! Veckohandlat och nu ska jag dra till gymmet och springa lite, innan jag tar tag i matlådorna för veckan! Det är ju så grymt praktiskt att slippa fundera på vad man ska äta, slippa stressa med att köpa något, och billigt att för priset av vad man skulle få 1 lunch ute kan man få 5 luncher hemmagjort. Och jag måste säga att min mat är oftast mycket godare än något jag får på lunchrestaurang/café! Vi har enormt mycket att välja på när man har kontoret i centrum, men knappast något alternativ är speciellt nyttigt. Jag tror dessutom man lätt feluppskattar kalorierna i såser och dressingar fulla med socker.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: