finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

...

Kategori: Dagbok

 
Mår inte så jäkla bra idag, verkligen en grov dipp. Känns helt värdelöst. Allting kvittar och ingening känns bra trotts att jag har massor jag borde va glad över. Ledsen, besviken, arg och frustrerad på mig själv att jag tillåter mig själv att må såhär när jag vet hur destruktivt det är! Det är verkligen skitjobbigt att känna såhär.

Kommentarer

  • Kim säger:

    Tänk att ingenting av detta är värt det utan dipparna, du ska kunna se tillbaka på det du kämpat för som något av det jobbigaste du gjort, annars förlorar hela kampen värde.

    "Nothing worth having comes easily" <-- dagligt mantra!!! :) låt dig själv vara nere ibland, vi är ju bara människor.

    2013-02-12 | 20:21:09
    Bloggadress: http://mellowinspiration.tumblr.com
  • Kim säger:

    Dessutom så bygger du muskler mer och mer, då visar vågen inte ett nummer som reflekterar endast just viktnedgång. Hellre stark som fan och en kondis som heter duga, än en mini-siffra på vågen ;) De "sista" kilona man vill gå ner kan ta mååååånader, just dom är svårast. Därför e de nu du ska kasta ut vågen och kolla på vikterna du lyfter, kilometrarna du springer och tiderna du klarar istället.

    Du är bäst!!!

    2013-02-12 | 20:26:57
    Bloggadress: http://mellowinspiration.tumblr.com
  • M säger:

    Jag mår absolut inte dåligt pga träningen eller vikten, tvärtom den får mig att må bättre eftersom det går bra =) (har ingen panik med vikten, lever som jag gör för att jag tycker det är kul).
    Däremot kan mitt humör tyvärr påverka kosten, som en bieffekt av allt. När det blir "för mycket" för mig att hantera saker, så vänder jag mig till mat som tröst.
    Vikten är just nu mitt minsta problem!

    2013-02-12 | 21:48:20
    Bloggadress: http://finaldecision.blogg.se
  • Elin säger:

    Jag tycker det är många som verkar må riktigt kasst just nu och jag undrar om det inte har med vädret att göra. Ett tips är att äta lite extra D-vitamin och se om det vänder åtminstone lite? :)

    2013-02-13 | 12:02:08
    Bloggadress: http://bokeh.blogg.se

Kommentera inlägget här: