finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

kass

Kategori: Dagbok

Vikten går inte neråt, även om måtten gjort det lite. Blir lite tokig på att det står still och pendlar mellan 87-88 hela jäkla tiden. Ska det vara så himla svårt att hålla under 1400 kcal om dagen? Tydligen! Är jag svag i huvet eller? Jag har så lätt för att falla för frestelser, och jag är så HUNGRIG alltid =(
Folk är så jäkla taskiga, och nästan det enda jag får höra hela dagarna är hur töntigt och onödigt det är att träna, hur dålig tid eller tyngd jag klarar, eller hur fel det är att träna så mycket. Och det gör mig osäker och svag, jag märker direkt hur dålig motivation jag får på gymmet, psyket har inget självförtroende och jag klarar inte att pressa mig hårdare när jag inte tror på mig själv. Om jag däremot blir glad över något så skuttar jag till gymmet på rosa moln och känner att jag kan erövra världen! Det känns kasst att jag låter andra människor påverka mig på det sättet, men det är tyvärr så.
Råkade anmäla mig till Midnattsloppet i september. Så nu får jag börja träna på att springa milen!

Kommentarer

  • Elin säger:

    De som trycker ner andra är oftast de som mår dåligt själv. De som ser att du gör bättre än dem och troligen till skillnad från dem har styrkan att lyckas. När det gäller maten så är ett tips att titta på vad du äter. När en äter så få kalorier är det extra viktigt med mat som har ett högt mättnadsindex och som är näringstätt men kalorisnålt. Jag äter massor av mat och äter fem gånger om dagen. Men jag äter inte mer än 1600 kcl om dagen för det. Och motivationen faller ibland. Det är då man får resa sig upp och vara starkare än någonsin. Jag har varit där själv så många gånger.

    2013-02-05 | 19:17:33
    Bloggadress: http://bokeh.blogg.se
  • Kim säger:

    Gumman you got this. Tänk först och främst att en kalori inte alltid bara är en kalori.. De funkar olika i kroppen beroende på vilken källa dom kommer ifrån. T.ex 100 kcal från en avocado funkar inte samma i kroppen som 100kcal från kanelbullar, så precis som Elin här under också sa så kolla över vad du kan stoppa i dig, tänk kalorier från bra fettkällor istället för tomma saker som ljust bröd osv. Godaste frullen: 2 wasa sport knäcke med en halv avokado på varje med flingsalt och vitlökspeppar, där får du rejält med asbra fetter som kroppen bearbetar på ett annat sätt än t.ex tomma bullar.

    Du gör det för DIG och ingen annan, ta ett djupt andetag. Och du fixar lätt milen i morgon bitti om du ger dig fan på det, du är stark, det har du alltid varit <3

    2013-02-07 | 18:18:59
    Bloggadress: http://mellowinspiration.tumblr.com

Kommentera inlägget här: