finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Vacaaaay

Kategori: Dagbok

Äntligen har min semester börjat och jag behöver inte göra ett piss på 5 veckor! För att inte få en dålig start och bara ligga i soffan och få panik över vad fan jag ska göra med all ledig tid så drog jag direkt till stranden och invigde min bikini. Årets första dopp blev inte långvarigt, det var varmt i vattnet men det blåste för mycket för att det skulle vara skönt att ligga och sola. Det känns totalt orealistiskt att vara ledig i fem veckor! Hur är det möjligt? Nu får jag ångest igen. Inte för att jag gillar mitt jobb så mycket, men jag är så rädd för att ha tråkigt, jag hatar att slösa bort mitt liv på att sitta och glo. Jag är så jävla rastlös! Och jag hatar känslan av att det kvittar om klockan är 11.00 eller 20.00. Jag behöver rutiner för att inte tappa bort mig helt. Jag är så rädd för att falla tillbaka i gamla vanor som gjorde att jag vägde över 120 kg och knappt ville resa mig ur sängen. 
 
 

Kommentarer

  • Elin säger:

    Tänk på att njuta av att vara ledig också. Det är lätt att glömma det när man tränar så mycket att det är okej att 'bara vara' ibland också. :)

    2013-07-14 | 12:32:00
    Bloggadress: http://bokeh.blogg.se

Kommentera inlägget här: