finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Hot hot hot

Kategori: Dagbok

Ibland blir jag fan imponerad av mig själv hur mycket jag orkar! Om man jämför med för något år sedan där jag låg hemma trött trött trött och knappt orkade duscha och gå till ica för att köpa mer choklad och läsk. Minsta lilla sak stressade mig såpass att jag gjorde allt för att slippa och förtränga. Även om jag tyckte det va kul att träffa vänner så orkade jag knappt mer än 2 timmar sen var jag mentalt slut och fick sova typ 12-14 timmar sen.
 
Idag efter en hel dags jobb tog jag hundarna på en promenad i parken. I lugn och ro bestämde jag mig för att jag nog borde styrketräna idag efter flera dagars cardio. Bytte om och drog till gymmet, där jag trotts 5-6 gigantiska vältränade män i rummet, tog mig ann ett ben/rövpass utan att hämmas på något sätt. När jag kände mig nöjd drog jag till Hemköp och trotts att jag hade kunnat unna mig något onyttigt så gjorde jag inte det. Istället för färdigmat så köpte jag ett paket köttfärs och drog hem. Efter en dusch improviserade jag ihop ett eget recept av det jag hade hemma som blev SVINGOTT! Att jag ens har tålamodet att laga middag själv efter jobb + träning istället för att trycka i mig 3 paket kakor är bortom min förståelse! Att jag nu inte ens är trött, men mätt och belåten och har gjort allt jag ska innan kl är 18.30 på kvällen är grymt bra. Det kanske låter helt vrickat för er som inte levt osunt, fet, orkeslös och deprimerad men? Jag trodde ALDRIG att jag skulle klara av att ta mig ur mina dåliga vanor och gamla livsstil! Men I did it.
 
Stek: 500 gr köttfärs
1 grön paprika
1 Habanero
2 pressade vitlöksklyftor
krydda: salt, vitpeppar, chili

Fullkornstortilla
Riven ost
Babyspenat
Dressing: Grekisk yoghurt med Sambal oelek
ca 400 kcal per portion
 

Kommentarer

  • Kimpaaaaa säger:

    får fan gåshud!!

    2013-06-19 | 18:19:24

Kommentera inlägget här: