finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Make impossible your favorite word

Kategori: Dagbok

Har tittat igenom min budget och inser att 20-25% av min inkomst läggs på mat. 90% av mina matinköp är under 100 kr =impulsköp. Jag som trodde jag va duktig på att veckohandla!!! Jag anar att stora delar av dessa "impulsköp" är red bull, läsk och andra onyttigheter. Tänk vad jag hade kunnat spara eller shoppa för de pengarna istället för att dricka upp dom. Dessutom är det ju knappast bra för kroppen att pumpa i mig massa sötningsmedel, tillsatser och socker. Nä nu måste jag verkligen ta tag i det här! Jag måste sluta dricka red bull och läsk varje dag, sluta småhandla och börja planera min veckohandling bättre. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: