finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

wrong direction

Kategori: Dagbok

Känner att min kropp inte utvecklas i den takten jag vill åt det hållet jag vill. Kosten känns vissa dagar helt åt helvete och jag har sakta börjat dricka lite läsk igen, mycket mer godis, choklad och kakor och skräpmat! Jag försöker inte ens stå emot längre, blir jag sugen på något så går jag och köper det direkt. Vikten går åt fel håll igen och jag mår bara illa. Jag tränar på rutin varje dag, jag vet inte om jag gör rätt eller fel, jag utmanar mig ena dagen och fegar nästa dag. För mig har viktnedgång varit 50% kost och 50% motion. Hade jag satsat mer på kosten kan jag garantera att det hade varit 70% kost och 30% motion.
 
Men vad är mitt mål, vad vill jag? Jag pallar inte mysträna mer, jag pallar inte banta, jag pallar inte satsa på elit tävling heller. Jag vill inte se ut som en bodybuilder för den delen heller. Men jag behöver struktur, jag behöver något nytt och jag behöver en plan och ett mål. Inget fanatiskt men en "hobby". Kosten är helt klart den stora boven i mitt liv och jag är galet medveten om det. Och jag inser att jag kan träna som en elitidrottare men aldrig få rätt resultat om jag äter godis som enda bränsle! Dags att få kostrådgivning och ta tag i mitt liv.
 
Min kompis har missuppfattat vilodag. Man behöver inte vila PÅ gymmet.
 

Kommentarer

  • Kimpaaaaa säger:

    kuljul! :D blev faktiskt liiiite vila iaf. skjuter upp vilan till imorgon ist. hehe. procrastinejtar vila..

    2013-10-05 | 17:08:51
    Bloggadress: http://mellowinspiration.tumblr.com

Kommentera inlägget här: