finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Cellprov

Kategori: Dagbok

Idag var jag hos läkaren och tog cellprov, eftersom det var 6 månader sedan jag gjorde en konisering. Det vill säga att de brände bort en liten bit på min livmoderstapp eftersom där var cellförändringar som kan utvecklas till cancer. Nu måste jag vänta ytterligare 4-5 veckor på svar från labbet. Det är alltid nervöst, speciellt eftersom svaret inte var bra sist! Eftersom min mamma och mormor dog unga i cancer så är allt som har med cancer att göra väldigt skrämmande!
 
Jag fick även gjort ett ultraljud för att kolla att där inte var fler cystor på äggstock eller livmoder. Allt såg bra ut och det var som en sten som lättade från mitt hjärta. Jag har inte fått någon undersökning eller uppföljning alls efter min stora operation för 1,5 år sedan när jag hade en 4,2 kg cysta på min vänstra äggstock. Jag vill verkligen uppmana alla tjejer att gå på sin cellprovstagning, och ta alla kvinnobesvär på allvar.  Det känns inte och gör inte ont, tar några sekunder. Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite! Jag trodde inte det var något fel på mig men se hur fel jag hade.
Idag har jag vilodag för att få smälta mitt läkarbesök och bara ta hand om mig själv. Imorgonbitti är det dags för min gammelvovve att gå till tandläkaren!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: