finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Testar gränserna

Kategori: Dagbok

Idag bestämde jag mig för att testa jogga för första gången sedan min skada i benet. Jag har inte haft ont alls denna veckan eller haft några känningar, så jag trodde det skulle gå kanon. Men det kändes tydligt hur SVAG jag var i vänster ben. Det kändes vingligt och som spaghetti i hela vaden. Nu var det ju inte vaden jag skadade men benet har väl blivit försvagat av att jag haltat, inte tränat det ordentligt och allt hänger ju ihop i kroppen. Det blev inte mycket till joggande kan jag säga. Lite tama försök, och lite powerwalk, och avslutade med crosstrainer.
 
Vikten fortsätter neråt nu och jag var tvungen att titta mer än två gånger extra på vågen imorse. Det ska bli kul att göra ny kalipermätning nästa helg kan jag säga!!! Jag känner pressen nu när Axon slänger ut framgångs-historier till höger och vänster på mina med-projektvänner. Jag vill ju inte vara medioker eller sämst... Visst alla har sin egen resa. Vissa är överviktiga, vissa är smala och vissa är redan vältränade. Och alla har vi olika mål.
 
Imorgon ska jag ut med bilen på en verkstad och förhoppningsvis få den servad och besiktigad.......*håller tummarna*. Vågar man hoppas på att det går så smidigt? Dom lär väl hitta tusen fel på den bara för det. 
 
Nu blir det pizza, sjukt enkelt att ta santa marias pizzabotten, släng på lite ajvar eller tomarpuré. Valfri topping och ost, in i ugnen 5 minuter POFF klart.
 
Ajvar, rökt kalkon, tomat och jalapenos
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: