finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Löpning

Kategori: Dagbok

Kort arbetsdag 9-14 idag och det blev mest flumm för oss som jobbade idag, såhär på en "klämmdag" när alla var lediga igår. Äntligen fick vi våra tröjor levererade med min slogan på som vi alla ska bära när vi springer/deltar på alla lopp nu i sommar/höst! På måndag kväll är det dags för oss tjejer att springa Vårruset. Men det brukar vara ett väldigt lugnt lopp där många promenerar med barnvagnar, så jag tar det hela med ro.
 
Kom nyss hem från gymmet där jag gav mig tusan på att springa 5 km! Jag tog det lugnt och innan jag visste ordet av så hade jag sprungit 4 och började bli lite svettig, så då var det lika bra att ta sista också. Jag vet inte varför det var så mycket lättare att springa 5 km nu trotts att jag inte sprungit nånting alls nästan på 6 månader! Kan vara vikten jag tappat? Kan vara att jag är starkare nu? Kan vara fel på löpbandet? Men jag sprang runt 35-40 min så det borde stämma att det var runt 5 km.
Om det är såhär "lätt" att förbränna kalorier så kan jag springa varje dag!
Nu blir det dusch, tonfiskpizza och Let's Dance.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: