finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Vårruset

Kategori: Dagbok

Ikväll blev det vårruset, och jag hade planerat att promenera hela vägen eftersom jag kände mig hängig. Jag ställde mig längst bak och kände mig frusen och opepp. Sen gick startskottet och jag bara "undan eller väck!" sprang sicksack mellan allas rövar och höll ett bra tempo första 3 km. Sedan blev det tungt och sista km kändes tuff, men jag spurtade sista 100 meterna in i mål.
Kände inte av min potentiella förkyldning alls under loppet pga all adrenalin jag fick i tävlingsstund. Nästa vecka blir det Blodomloppet och då hoppas jag vara i lite bättre hälsa. Det känns lite konstigt halsen nu.
 
Jag kollade precis på resultatet och det visade sig att jag jag slog min tid från Blodomloppet förra året med över 1 minut. Najs, jag som inte ens visste om jag kunde springa idag! Och förra året hade jag övat kondis i flera månader innan! =)
 
Jag tänkte lägga mig strax och få ordentligt med sömn. Tanken är att jag ska dra till gymmet kl 9-10 imorgonbitti men vi får se hur jag mår då helt enkelt. Jag har fått mitt nya helkropps-upplägg idag av Axon men jag tror jag kör ett vanligt benpass imorgon så jag hinner titta igenom det nya ordentligt, och få svar på mina frågor innan jag kör på. Det såg riktigt tungt ut och jag vill vara frisk och stark om jag ska ge mig på ett så tungt pass!
 
                               
            "Chokladpudding" med hallon, gjord på Casein double chocolate och laktosfri lättmjölk
 
 
 

Kommentarer

  • Kimpaaaaa säger:

    åååh alltså puddingen! <3 casein for life!

    2014-05-06 | 12:39:20
  • Johanna säger:

    Grymt jobbat!

    Jag har för 1000e gången påbörjat min resa mot ett hälsosamt liv och viktminskning. Men alla de gånger jag gått upp och ned i vikt så har jag lyckats dra på mig massor av bristningar. På bröst, mage, sidorna av magen, lår, baksida lår och ner mot knäväcket.. Det är väldigt jobbigt för mig att känna att min kropp kommer kunna se okej och fit ut när jag har nått mitt mål. Jag har utöver detta problem med medfödda deffekter på min kropp som inte gör situationen med bristningarna roligare direkt.. Känns som jag har alla fel på min kropp.. Jag undrar ifall du har bristningar och hur du har gjort för att hantera dem och träna så att huden känns fast och jämn trots dem? Kanske en konstig fråga, men det skulle kännas skönt att veta att de kan bli bättre när man tränar och går ned osv..

    Svar: Hej! Ja jag har stora bristningar på främst mage, bröst och höfter, men de har blivit ljusare med åren. Från början var de röda/lila men nu är de ljusa. Jag har gått ner i vikt nu i 2,5 år och är "bara" 28 år gammal så huden är fortfarande ganska elastisk och drar ihop sig! Om man tappar vikt långsamt så hänger oftast huden med bättre. Men ju större man var från början ju mer lös hud finns det ju. Jag har lite "flubber" som jag kallar det på magen och något hängiga bröst men det är inte något jag lider av något större. Huden känns varken fast eller jämn på magen men det får jag helt enkelt leva med. En dag blir jag kanske gravid och då är det ju samma visa igen. Ju äldre man blir ju mer accepterar man sin kropp och sina ärr, både på utsidan och insidan.
    Fighter

    2014-05-07 | 16:18:49

Kommentera inlägget här: