finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

sockersug

Kategori: Dagbok

 Jag kämpar på och powerwalkar, tränar och dietar. Kämpar mot blodsockret och suget för brownies och godis. Hur mycket man än intalar sig själv att det inte är så jäkla gott, och att man bara mår illa efter, så finns suget där. Varför kan man inte bara nöja sig med att äta stora portioner med riktig mat? Varför suktar man hela tiden efter något mer och efter allt det där man inte borde äta? Visst kan jag hålla mig ifrån det en period om jag har ett visst mål, men på sikt är det inte hållbart, och balansen finns typ aldrig där för jag vill alltid ha mer. Nu ska jag dra till gymmet och sen försöka laga någon typ av diet-Moussaka. Nu kommer jobbet igång på heltid och jag vet inte HUR jag ska orka gå upp 6 och powerwalka varje morgon? 
 
 

Kommentarer

  • wilma säger:

    Min mamma brukar lyssna på ljudböcker när hon är ute och går, då kommer hon ut varje dag och hon längtar till det för då vet hon att hon får veta fortsättningen :) så om du har något sånt så är det en bra pep.

    och det finns nyttigt "godis" ;)

    2015-01-06 | 22:14:56

Kommentera inlägget här: