finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

18 veckor

Kategori: Dagbok

Nu är det dags igen att ta tag i mig, på riktigt. Jag trivs inte i min kropp just nu, jag är trött och stel och känner att min vikt hämmar mig. Jag behöver stretcha och jag behöver gå ner i vikt, jag behöver flås och jag behöver svettas. Jag vet att 4-5 månader går jäkligt snabbt när man har ett mål att fokusera på. Jag vet ju att jag klarar det och det är dessutom kul längs vägen. Man sover bättre, man mår bättre, man har roligare och livet blir lite lättare. 
 
Det första jag gjorde idag var att gå upp 9.30 istället för att sova halva dagen. Sedan tog jag en timmes powerwalk i solen. När jag kom hem rensade jag ut lite skit (socker) ur kylen och lagade lunch. 
Jag kommer köra periodisk fasta ca 21.00-13.00 blir lagom nu när jag har semester. 3 måltider och inget socker eller gluten. Jag behöver detoxas på både kemikalier och socker. Träning 5-6 dagar i veckan varav minst 1 är ren cardio. Jag har anmält mig till Color run i september så 5 km ska jag väl klara av att springa då!
 
Jag kommer inte hålla på att mäta och väga maten men jag vet på ögonmåttet hur mycket jag kan äta för att gå ner i vikt. Det ÄR lite tråkig kost på diet men det går att variera lite för att klara av det. Jag kommer väga mig varje helg MEN oavsett om vikten står still eller går ner så är det viktigaste att jag MÅR bra och att jag RÖR  på mig varje dag. Jag har blivit jäkligt försoffad senate halvåret! Det viktigaste är att jag blir av med mitt sockerberoende och skärper mina vanor. Jag har inte bråttom men minst 18 kg känns väl rimligt på 18 veckor. 25 kg innan jul? 
Håll tummarna för mig och bare with me när jag gnäller och peppa mig när jag behöver det!
 
Marinerad kycklingfile med ugnspotatis och äppelsalsa
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: