finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

muterade gener

Kategori: Dagbok

 
Jag förstår inte hur snabbt veckorna går! Jag hinner inte med alls, nu är det helg igen. Vi har grillat, tvättat och kollat på prinsens bröllop. I veckan var jag på genetisk vägledning på sjukhuset för att utreda om jag bär på en ärftlig cancergen som gör att jag har förhöjd risk att få bröst och äggstockscancer. Jag fick information om vad det innebär och vad man kan ta för säkerhetsåtgärder. Jag fick lämna blodprov och väntar en månad på svar. Eftersom både min mamma och mormor (och flera andra kvinnor i släkten) har ärvt genen och dött i cancer så känns det bra att få det utrett och få hjälp. 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: