finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Hypokondriker?

Kategori: Dagbok

Kvällen har jag spenderat med att arkivera alla mina papper i pärmar. Försäkringar, avtal, intyg, veterinärkvitton, osv. Jag hittade givetvis alla mina papper från sjukhuset och även min mammas brev som hon sparat till den dagen jag var mogen för att testa mig. Jag LOVAR jag är ingen hypokondriker, men det här inlägget kommer få er att tro det. Jag har bara sjukt otur med mina gener eller något! Min chef tror att jag är döende varje gång jag ska till sjukhuset och nu lär han väl tro det ännu mer när jag bokar in läkartider för allt.
 
-Eftersom min barndomsvän hade latent tuberkulos som sedan bröt ut flera år efter smittotillfället så ska jag nu testa mig mot TBC på torsdag. 
-Eftersom jag gjort konisering på livmoderstappen (förstadie till cancer) OCH fått operera bort ena äggstocken på grund av en gigantisk 4.2 kg cysta så har jag nu bestämt mig för att ta HPV-vaccin mot livmoderhalscancer. 
-Eftersom de flesta kvinnor på min mammas sida av släkten gått bort i bröst och äggstockscancer (hejhej det är bara jag kvar), och vi bär på en muterad bröstcancer-gen, så har jag nu kontaktat sjukhuset för att testa om jag också bär på den genen. Jag tror de brukar rekommendera kvinnor som bär på genen att operera bort sina bröst. Jag är inte helt emot den tanken om det kan rädda livet på mig.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: