finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Juldagen

Kategori: Dagbok

Bloggen verkar seg idag? Uppdaterade för nån timmar sen och den har fortfarande inte lagt upp på nätet..konstigt. Har haft en mysig jul med mycket god mat. Har latat mig hela dagen idag och bara njuter av att vara ledig, låta musklerna vila. Blir en jobbig vecka sen månd-torsd heltidsjobb, och det finns fan ingenstans att ställa bilen, snövallarna är ju så höga så inte ens bussarna vågar köra in till kanten.

Har bestämt mig för ett långsiktigt mål. Googlade runt på BMI och hittade på viktväktarnas hemsida med vikt beroende på längd. Med min längd ska jag väga mellan 67-84 kg för att vara i en hälsosam vikt. Därför har jag bestämt mig för att mitt slutmål kommer bli att gå ner till under 85 kg. När jag spräckt den gränsen så är jag "klar". Då är jag oficiellt inte överviktig längre och kommer va nöjd. Sen beror det ju mycket på kroppsbyggnad osv men jag minns att jag vägde runt 85 kg sommaren 2004 och då hade jag typ storlek 42 så det känns OK.
Ja...bara 22 kg to go då ;) Det kommer gå snabbt!


Karolina Kurnikova

Kommentarer

  • C säger:

    Du är bäst.

    2010-12-26 | 13:38:53

Kommentera inlägget här: