finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

större lägenhet?

Kategori: Dagbok

Oh sweet lord vad jag är död. Jobbade 8.30-17.00 idag och var inte hemma förrän nästan 18 pga trafiken. Känner mig helt överkörd och frusen. Min eftermiddags kund började föda barn när jag var där, panik haha.

Har funderat på att skaffa en större lägenhet nu när jag kommer få mycket högre lön. Jag bor i en liten 1a på 28 kvadrat med 3 hundar. Men jag har bestämt mig nu för att jag bor väldigt bra: bra område för både mig och hundarna, nära till stan, gratis parkering, låg brottslighet, MYCKET låg hyra och lugn trapp, nära till min pappa. Jag kan lika bra bo kvar eftersom jag trivs, och spara dom pengarna istället. Jag ska ge det iaf ett halvår på nya jobbet och passa på att bo så billigt som möjligt. Istället kan jag lägga undan några tusen extra varje månad och kanske åka på en liten semester i sommar. Det känns mer värt än ett extra rum just nu! Dessutom hade jag säkert lagt flera tusen på mer möbler då och det pallar jag inte, plus att jag faktiskt inte ORKAR med en flytt just nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: