finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Vårdcentralen

Kategori: Dagbok

Idag fick jag en tid 10 min efter jag hade ringt till min vårdcentral tack vare ett återbud, och kastade mig dit så jag knappt hann klä på mig. Det visade sig att jag inte hade så kallad "ringorm" som jag gissade på, men "medaljongsjukan" som är vanligt på ungdomar. Det kommer gå över av sig själv inom några veckor och jag behöver ingen medicin. Det kommer inte från hundarna och är inte smittsamt, utan har antagligen brutit ut under en förkyldning som jag hade för någon månad sen. Så nu är jag lättad att jag slipper oroa mig för dödliga sjukdomar, afrikanska virus eller mördarsniglar som tar över min kropp :P

På eftermiddagen drog jag och brorsan till en mack med billyft och bytte olja, stift, massa filter och sånt skit som jag inte fattar halv sju av. Men nu är mitt blåbär i prima skick. För en billig peng istället för flera tusen hos en verkstad! Imorgon måste jag fixa sista julklapparna, men jag tror jag vet vad jag ska köpa. Sen blir det uppesittarkväll med gotteri och bingo.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: