finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Trying to smile

Kategori: Dagbok

2 saker som gjort mig glad idag:
1. När jag kom till jobb på morgonen så mötte jag en kollega som berättade att hon varit på gymmet på morgonen, och det var faktiskt tack vare mig och att jag peppat henne att börja och visat henne!
2. När jag gick hem för att rasta hundarna på lunchen så körde det förbi en mindre lastbil med killar och busvisslade på mig. Det har nog inte hänt på typ 10 år! Vissa tar illa upp, jag tog det som en komplimang.
 
Har haft en sjukt stressig dag på jobb och det lär inte lugna ner sig närmaste veckan. Med dålig sömn senaste nätterna, sjukt opeppad på gymmet, tappat ordentligt med vikt och varit hungrig i en vecka, knappt någon helg, mens för tredje gången på en månad och hormon PMS utbrott: så bestämde jag mig för att ta en vilodag från gymmet! 
 
Har diskat, dammsugat och slängt lite skräp. På något sätt känns det alltid 1% bättre när man åtminstone får ordning och reda runt sig, som om man städar bort sina problem (tänk om man kunde göra det?). Kontrollbehov deluxe på att hålla fint här hemma. Men jag har haft så stora problem att hålla ordning i tidigare lägenheter så jag vill verkligen hålla det fint här nu när jag lagt ner pengar och tid på att renovera och inreda här.
 
Måste verkligen ta tag i min bil, den blev inte godkänd i besiktningen och jag har knappt 2 veckor på mig att byta det som inte gick igenom. Det kan bli snorigt dyrt om jag inte hittar en genväg och letar begagnade reservdelar, men vem fan har tid till det?! Har jättemycket att göra på jobb och vet inte hur jag ska hinna med allt.
Nu ska jag inviga min nyinköpta kaffekokare och se hur kaffe smakar. (På riktigt.)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: