finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Bullies

Kategori: Dagbok

Har en massa energi nu när jag äter mer och man får mer solljus än vanligt, och det är väldigt lugnt på jobb. När man kommer hem vill man lixom verkligen göra något. I måndags hade jag "vilodag" så jag stack till ikea med en kompis och köpte ett köksbord som jag sökt efter länge, och till slut nöjde mig med klassiskt ikea bara för att få det överstökat. Har bott här  i 7 månader nu utan köksbord. Igår lunchtränade jag med en kollega, men fick sån mensvärk så resten av dagen var förstörd. Låg mest i soffan, lät hormonerna vråla och käkade choklad resten av kvällen. Idag stack jag till gymmet efter jobb och körde 40 min jogging och 10 min crosstrainer. Skönt att svettas ut lite frustration!
 
Har bara 7 arbetsdagar kvar till 5 veckors semester, och det ska bli så jävla skönt att slippa jobb ett tag. Jag är så jävla trött på hur en kollega beter sig. Ena stunden är jag luft och ena stunden är jag pest. Allt jag äter, säger, gör eller har på mig är något som bör hånas högljutt. Jag trodde vi hade lämnat lågstadiet för länge sedan. Men man kanske återgår när man kommer över 60?
 
Har dödspanik över semestern. Jag är en sån som "går ner mig" jättesnabbt om jag inte har fasta rutiner, speciellt vad gäller kost och sömn. Visst jag kan sträck-se några serier och träna och läsa böcker på stranden. Men till vilken nytta? Jag får ångest av att bara "slösa tid". Det är skillnad om man lägger ner energi på något projekt som får ett tydligt slutresultat. Och även om jag trivs bra i mitt eget sällskap så tycker jag det är 100 gånger roligare att dela upplevelser med andra. Så jag får megaångest över att spendera 5 veckor ensam och inte ha några planer. Men som det ser ut just nu kommer jag och en kompis sticka på sista-minuten resa 1 vecka. Jag är desperat att få komma utomlands för sol & bad, shopping och god mat, för första gången på 5 år. 
 
LOL
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: