finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

orolig

Kategori: Dagbok

Tog med mig gymväskan till jobb och stack en timme tidigare från jobb direkt till gymmet. Då hann jag träna klart innan den värsta folkskaran dök upp! Väldigt skönt att vara klar med träningen så tidigt och kunna slappa i soffan resten av kvällen. Det ÄR tufft vissa dagar att behöva släpa sig till gymmet klockan 18 när man är seg efter jobb och det är mörkt och kallt ute. Nu var jag hemma innan klockan 18 och riktigt nöjd med mitt pass. För 1 månad sedan kämpade jag med att göra kaaanske 4-5 repetitioner militärpress med den lättaste skivstången på 15 kg, och fick "hoppa" lite med knäna för att ens få upp den över axlarna (så bör man inte göra). Nu tog jag 15 kg LÄTT 10 repetitioner helt rak i kroppen och funderade på varför den var så lätt. Ökar definitivt i styrkan.
 
Vikten fortsätter stå still trotts att jag var säker på att jag skulle tappat något nu när jag medvetet druckit mängder med vatten. Visst, det kan vara att jag inte tappar vätska längre och att kroppen fått balans på det nya upplägget. Om jag ökar i muskelmassa samtidigt som jag tappar fettprocent så lär jag inte minska på vågen. Men jag vet inte 100% om det är så... och det gör mig nervös! Lord give me strength.
Jag fortsätter kämpa med träning, kost, sömn och vardag. Det är inte jobbigt, det är kul, men jag vill också kunna "ta på resultatet" tydligare.
 
Kycklingfärsburgare med guacamole och blomkålsmos =)
Man får göra det bästa av dieten.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: