finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Igång

Kategori: Dagbok

Det känns skitbra, jag är igång. Jag kör periodisk fasta, bra mat, powerwalks och träning. Igår körde jag rygg/biceps och jag kommer få galen träningsvärk. Kroppen känner sig nog ganska shockad av denna plötsliga fysiska aktivitet. Tänk er själv att ta en 15 kgs vikt i varje hand och börja promenera långt? Det är tungt och man får ont i ryggen och fötterna. Man ska inte överskatta sin fysik när man är tung, så man skadar sig. 
Jag börjar oroa mig lite att jag ska paja dieten när jag ska åka och hälsa på vänner och brorsan på semestern. Men jag får helt enkelt köra så gott jag kan, skippa feta såser, socker och promenera mycket.
 
Var nyss och handlade hem lite mat, satan vad dyrt det är att gå på diet. Man äter så sjukt mycket. En vanlig veckohandling kan jag handla för 3-400 kr, men på diet blir det 7-800! 
Nu ska jag svida om och dra till gymmet och köra ben.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: