finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

snickersrutor och torp

Kategori: Dagbok

Nyttiga snickersrutor: 
Botten: 1 dl havregryn, 2 dl jordnötssmör.
Fyllning: 20 daddlar och 1 dl kokosmjölk
Täcke: 100 gr mörk choklad

Skönt att ha Stockholmsresan avklarad, det var en av de mest energitömmande aktiviteterna i höst. Men en hel del utbildningar och kvällsmöten under hösten kommer kräva fokus. Fokus som jag tyvärr inte alltid känner att jag har på jobbet. Jag prioriterar just nu min fritid, min sambo, hundar och hälsan. Är det någon gång i livet man ska njuta ordentligt så är det när man är nykär och allt tycks gå åt rätt håll. Bekymmer och besvär kommer tids nock ändå och hjälper inte av att man oroar sig ett dugg. 
 
Jag vill bara fokusera på vår framtid, hus, barn, lycka. Inte på tråkiga saker som jobb och karriär just nu. Jag har trotts det lyckats omvandla min tjänst från en delad tjänst på 50/50 till en 100% tjänst, fördelat på den tyngre tjänsten, som gör att jag potentiellt kan få upp min lön ett litet snäpp till. Jag har därmed blivit av med väldigt mycket huvudbry som jag har släpat på senaste 2,5 åren i form av en jobbig människa som jag inte kommer överens med för fem öre. Too good to be true.

Vi kollade på två små hus igår och även om båda hade funkat kanske så valde vi bort det ena pga fuktskador och för liten tomt. Men vi blev lite kära i detta lilla torp/skånelänga med stor potential att bli skitmysigt! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: