finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Matschema vecka 2

Kategori: Dagbok

Vecka 2 har gått smidigt, dock utmattad fysiskt av att jobba hårt 7-8 timmar om dagen. När jag kommer hem orkar man ju knappast stå och laga värsta maten eller åka och handla. Därför måste jag planera ännu bättre till nästa vecka när jag ska jobba ännu mer och behöver göra rejäla matlådor! Måste planera så att jag kan ta med mig en kall lunch, och frysa in så att jag slipper stå vråhungrig och falla för frestelser. Man behöver ju en rejäl måltid för att orka med hela dagen.

På tisdagen fick jag plötsligt mer jobb än planerat så det blev lunch ute för att hinna äta mellan kunderna eftersom jag inte hunnit planera in att ta med mig mat. Men en grillad liten hamburgare för 25 kr på ett gatukök kändes faktiskt inte speciellt illa sålänge jag skippade pommes och läsk.

Har bestämt att lördagar blir min "invägningsdag", eftersom jag brukar veckohandla då och vill känna mig inspirerad att fortsätta köpa bra mat när jag står i affären.

12/12
söndag
: frukost/lunch fullkornslasagne, middag fullkornslasagne med keso.

måndag:
frukost grov scone & apelsinjuice, lunch grovt bröd med gurka, middag spaghetti med bacon och paprikasås.

tisdag: frukost knäckebröd med smör, lunch hamburgare, middag spaghetti med bacon och paprikasås.

onsdag: frukost filmjölk med flingor, lunch grovt bröd med leverpastej, middag moussaka

torsdag: frukost banan, lunch ciabatta med tonfisk, middag moussaka

fredag: frukost banan, lunch halv ciabatta med tonfisk, middag moussaka


Dagens vikt: 109,2 kg
Minus från förra veckan: -1,4 kg

Kommentarer


Kommentera inlägget här: