finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

kalorier

Kategori: Dagbok

Har peppat mig själv idag under 7 timmars jobb att verkligen tänka på hur jag ska gå ner nu och motivera mig själv igen. Blir så lätt efter en långhelg med påskgodis och skräpmat att slappna av i hjärnan och gå tillbaka till dåliga vanor. Jag VILL verkligen komma under 90 kg nu och jag är så jävla redo! Imorgon ska jag gå ut och motionera innan jobb eftersom jag inte börjar förrän kl 12.

Jag har funderat på det här med kalorier, som jag inte är så duktig på att räkna. Men jag har för mig att en normalaktiv kvinna ska äta ungefär 2000 kalorier per dag? Jag är ju väldigt lång och är dessutom väldigt aktiv men skitsamma. Idag har jag försökt räkna på att jag fått i mig och har hittils bara ätit cirka 500 kalorier. Men jag har ju inte ätit middag än. Oavsett så känns det som att jag borde ligga på ett rejält underskott och därför borde gå ner ganska snabbt? Men tydligen inte? Får nog undersöka det här med kalorier mer. Nu ska jag fixa middag, betala räkningar och kolla på vampire diaries.


Rosie Huntington Whiteley

Kommentarer

  • Jennie säger:

    hej! man ska ligga på 2000 kcal om dagen ungefär. Jag jobbar också med vikten, försöker hålla mig till 2500-1800 kcal om dagen. Har läst mig till att när din kropp har bränt 7000 kcal så har du gått ned ett kg. så säg att du har ett underskott på 500 kcal/ dag ( äta 1500 om dagen) så har du underskott på 3500 utan träning inräknad, då borde du gå ned ca 0.5 kg =) tänk sen träning på det, kanon! Men ät inte mindre än det. det är viktigt att tänka på att du ska orka hålla igång kroppen med. Kör på vardagsmotion också det gör STOR SKILLNAD! You go girl! Take care

    2011-04-27 | 22:08:04
  • Jennie ( samma igen) säger:

    omg. såg att jag råkade skriva att jag brukar äta mellan 2500-1800.. lite fel ska stå 1500-1800 haha 2500 my good! Men iaf, rättat till det nu ^^

    2011-04-29 | 09:11:02
  • Maja säger:

    intressant inlägg

    2011-04-29 | 09:27:44
    Bloggadress: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här: