finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

muay thai

Kategori: Dagbok

Har kikat på det där med kalorier mer. Enligt en uträkning jag gjorde baserat på kön, ålder, längd och vikt så ska jag få i mig nästan 2600 kalorier med mitt aktiva jobb. Inte för att jag är så jävla bra på att räkna kalorier. Men det känns ju inte som att jag får i mig mer än 1200 kalorier en sockerfri dag? Fattar inte varför jag står still ibland flera veckor. Jag vet inte om "svältläge" är en myt eller inte men jag har sökt runt lite och hittat påståenden i stil med "ämnesomsättningen bromsas rejält om kaloriintaget blir allt för lågt för att kroppen försöker "rädda sig själv".

Nu har jag iaf bestämt mig för att börja på thaiboxning eftersom jag hittade ett prisvärt ställe ganska nära. Ska bara få svar angående när jag kan börja så hoppar jag in i nybörjarklassen 3 gånger i veckan. Låter skitkul med riktigt hård träning med ett gäng killar. Jag har provat kickboxning förut och tyckte det var väldigt effektiv träning!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: