finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Vintertecken

Kategori: Dagbok

Vintern är här och kyyylan. Har fått torrsprickor på hälarna och sitter nu med fötterna i plastpåsar med olivolja för att återfukta dom hahaha. Det funkar faktiskt riktigt bra, som en inpackning. Och sen har jag också fått något slags utslag på rygg och axlar och midja som inte alls ser bra ut. Det är röda fläckar som kliar, den största fläcken är större än en 5-krona. Jag börjar misstänka att det kan vara allergisk reaktion på mitt sköljmedel (om det inte är pga kemikalier på jobb), vilket har hänt förr om dom luktar väldigt starkt, så idag har jag tvättat allt med milt flytande tvättmedel så får vi se om det försvinner. Annars får jag gå till VC för jag blir orolig när det sprider sig så snabbt också!

Idag jobbade jag också bara 3 timmar och fick dessutom en julklapp av kunden! Fick en Paradis ask och en julskiva och ett väldigt trevligt julkort. Jag vet att jag kommer få fler julklappar av några kunder och det känns lite sorgligt faktiskt att lämna vissa människor som man fäst sig vid. Min favorit kund är ett 90 årigt par som jag brukar prata jättemycket med, och nästa gång ska jag ta med hemmabakade lussebullar till dom, eftersom dom inte kan ta sig ut och köpa något själva. Jag sa upp mig på kontoret idag och dom grattade mig till mitt nya jobb även om dom kommer sakna mig. Så nu har jag 15 fysiska arbetsdagar kvar innan jag går vidare i livet =). Och lite julledigt har jag mitt i också, när min bror kommer hem veckan innan jul.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: