finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Positiva förändringar

Kategori: Dagbok

Plusgrader idag och jag har varit ute med mina nya skor och min nya jacka, kände mig riktigt katt. Var på Willys och handlade, och vid kassorna var det bokrea där en LCHF bok bara skrek på mig, så jag köpte den. Får se om det är något för mig, det tar lixom emot att äta fet mat för det känns som att man borde gå upp i vikt då.

Föränringar jag märkt av mentalt och praktiskt efter viktnedgång:

-Bättre självkänsla och självförtroende
-Bättre hy
-Kläder sitter finare
-Framtidstro och glädje
-Jag har inget sötsug
-Jag tänker inte lika mycket på mat
-Jag svettas inte (bättre kroppstemperatursreglering)
-Jag kan bli "sugen" på vatten när jag blir törstig
-Inget känns jobbigt fysiskt, trappor/bära/gå långt snabbt/röra sig länge
-Tar mindre plats i säten/säng/stol/buss/bio osv
-Kan sitta/ligga i fler ställningar, böja och röra kroppen lättare utan att kroppen tar emot
-Jag skäms inte längre för att prata om min vikt
-Jag känner inte att jag blir dömd för mitt utseende
-Jag känner inte att jag sticker ut som "den överviktiga tjejen"
-Jag kan handla vad jag vill utan att oroa mig för vad andra i butiken/restaurangen ska tänka
-Vikten hindrar inte mig att göra saker, förut skulle det hämmat mig men nu vågar jag!
-Jag ser inte bara negativa saker när jag tittar i spegeln
-Ingen huvudvärk
-Bra nattsömn och mindre sömnbehov
-Bättre humör/stabilare psyke
-Fungerande matsmältning

Kommentarer


Kommentera inlägget här: