finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Kondition

Kategori: Dagbok

Blev chockad igår hur långt jag orkade jogga jämfört med 1 månad sen. Innan jag började på thaiboxningen var jag ute och sprang intervaller 2 gånger och orkade knappt mer än 10-20 meter innan det kändes som att hjärtat skulle hoppa ur bröstkorgen. Kände mig fettig och klumpig och skämdes jättemycket så jag slutade springa så fort någon människa var i närheten. Igår joggade jag i ett jämnt tempo runt hela parken! Visst var det jobbigt men inte så att jag skulle dö! Jag var sugen på ett varv till men jag kände mig stressad för jag skulle iväg.

Det är ju galet bra att jag kan jogga en längre sträcka utan att det tar kål på mig. När jag kom hem gjorde jag lite situps och pushups med hundarna klättrande på mig, yahooo matte ligger på golvet och flaxar!! Ska försöka göra denna rutinen varje dag denna veckan, och se om det förändras något med vikten. Nu ska jag iväg och se om jag hittar en billig MP3 spelare som man kan fästa, pallar inte springa med iphone i fickan.


Eddie Spears

Kommentarer


Kommentera inlägget här: