finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

BMI

Kategori: Dagbok

Nu ligger mitt BMI på 27.7 vilket är ganska nära normalvikt. Jag har inte så tydlig kroppsuppfattning just nu men jag vill absolut gå ner 10 kg till och känna efter då om jag är klar. Under 83,5 kg måste jag komma enligt BMI skalan för att vara normal. Jag känner mig väl inte TJOCK längre, men jag känner mig lite för putig på sina ställen.

Ja man får ju ta det med en nypa salt, men jag tror det är ett bra sätt att få humm om var man borde ligga, även om det finns undantag med benstomme och muskler. Det SJUKA med BMI är att jag skulle kunna väga neråt 65 kg utan att klassas som underviktig. Det låter ganska sjukt i mina öron men ja, allt är väl möjligt. Jag har inte vägt så lite sen jag gick i mellanstadiet men ja.

Måste fan ge mig själv en klapp på axeln att ha gått från BMI 36 till 27 på några månader! =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: