finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

träningsvärk

Kategori: Dagbok

Jag har haft träningsvärk from hell nu i över ett dygn och kvider när jag måste ställa/sätta mig eller göra något så enkelt som att trycka på tvålpumpen. Benen kan jag leva med men bröstmusklerna är riktigt plågsamma, får knappt på mig jackan för jag inte kan lyfta armarna, vet inte hur jag ska kunna göra armhävningar nästa pass. Varför är jag så jävla svag att jag inte ens kan göra en armhävning på knä?!

Idag ska jag försöka utnyttja min lediga söndag med att städa och röja upp här hemma, gå ut i fina vädret och varva ner mentalt inför att börja hårdträna. Vem som helst kan väl stå ut 1 timme 1 gång. Men att få in det som en rutin 3 dagar i veckan efter en hård arbetsdag kommer kräva mycket diciplin från min sida. Men jag vet att jag måste göra något om jag vill gå ner i vikt nu, annars kommer jag bara stå still hela jävla sommaren och det känns inte alls som ett val. Jag har ju pratat om att träna nu i ett halvår, klart jag ska fortsätta nu när jag vågat mig dit och överlevt första passet! Imorgon köper jag terminskort ;)



Eniko Mihalik

Kommentarer

  • Kim Engström säger:

    Det handlar, som du skriver, om att få in det till en rutin och till slut gör man saker som på automatik. Lägg upp ett träningsschema som du ska följa varje vecka, alltså måndagar är alltid det och onsdagar är alltid det osv. Efter ett tag när måndagen kommer och det är dags att köra ben t.ex. så går man dit utan att tänka. Kämpa på, du KAN! :)

    2011-05-08 | 17:26:25
    Bloggadress: http://imapoet.devote.se

Kommentera inlägget här: