finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Poooower

Kategori: Dagbok

OK jag har kanske aldrig varit mer stolt över mig själv. Jo det har jag säkert men just nu är jag så jävla nöjd. Efter jobb där jag faktiskt fick beröm och försökte göra ännu bättre ifrån mig, körde jag hem och regnet öste ner. Vädret gjorde mig på lite sådär segt helghumör. Ville mest hem och äta choklad. Där hemma väntade två spännande paket plus ett ännu roligare kuvert med bröllopsinbjudan! Visst ville jag bara stanna hemma och påbörja min helg i lugn och ro!
Istället gjorde jag precis som planerat:
1. tog ut hundarna
2. slängde in tvätten
3. fick i mig nåt lätt
4. hängde upp tvätten
5. stack i sista minuten på träningen!
6. rastade hundar åt en vän
7. hämtade ut paket på posten
8. duchade
9. hämtade upp tvätten
10. käkade middag

Detta hade varit en HEEEEEEEELT otänkbar kväll efter jobb för några månader sedan kan jag säga er! Det kanske låter töntigt för er men för mig som inte har haft någon ork, vilja eller energi, så är det så enormt framsteg att jag har självdiciplin och kraften att genomföra en sådan kväll EFTER en hel arbetsdag! Vilken skillnad det gör att tappa så mycket vikt! Vilken skillnad det gör på humöret att träna! Och redan nu känner jag mig mycket starkare. Idag kunde jag göra massa armhävningar på KNÄ, tänk att jag knappt kunde lyfta upp kroppen på händerna för en vecka sen!!
Idag var det en ung kille som tränade oss istället för huvudtränaren och såklart skulle han hävda sig genom att tortera oss till respekt. Han körde riktigt jävla hårt med oss, först rå konditon, sen massa teknik. Om vi någonsin sälppte garden så fick vi en smäll i ansiktet. Eller "vi dödar er" som dom kallade det. Dessutom fick vi stå med händerna på huvudet medans en kille slog oss i magen, och i sidan och sparkade oss på ben och höfter. Utöver miljontals pushups som avrundades med att vi alla fick lägga oss på golvet, och sedan gick 3 stora killar på våra magar 10 varv! Det var den tuffaste träningen jag någonsin varit på, men ärligt talat var det skitkul! Jag får hellre stryk fysiskt än att må dåligt psykiskt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: