finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

då kör vi hårt

Kategori: Dagbok

Den 22 augusti vägde jag mindre än jag gjort på typ .....7 år? Vågen stod på 87,6 kg och jag var lyckligare än man kan beskriva. Jag kände hoppet glittra över att snart nå mitt mål på 84 kg. Men sen har det gått dåligt som fan. Träningen har tappats flera gånger och kosten misslyckas varje vecka. Och upp har vikten gått sakta men säkert i 12 veckor. Nu måste jag skärpa mig och låta bli att tänka på dom dåliga veckorna. Bli av med sockerberoendet IGEN och satsa ett steg i taget för att gå ner igen.

Det som fick mig att lyckas sist var faktiskt det väldigt enkla tankesättet "en dag i taget". Om man varje dag bara fokuserar på IDAG, och att lyckas med att inte hetsäta/småäta och falla för sockersug så är det en lyckad dag. Man kan inte tänka "om jag bantar i 30 veckor så kommer jag nå mitt mål", för 30 veckor är alldeles för stor tidsram för min självdiciplin!! Jag måste göra allt i min makt bara för att inte göra ett snedsteg dagligen. Drick hellre lite te och ta en macka, istället för att gå och köpa choklad och trycka i sig tills man känner sig sådär illamående mätt. Det är självplågeri på högsta nivå, och det känns som att jag kommer tvingas leva så resten av mitt liv om jag ska hålla min vikt nere. Tydligen går jag ju upp igen direkt om jag släpper på reglerna.

Då kör vi på nystart nudå. Jag ska inte sluta förrän jag väger under 84 kg!
Ett fakking hekto i taget!

Kommentarer

  • Elin säger:

    Personlig fråga kanske, men du har inte funderat på om du har början till BED? Känner nämligen igen mkt av vad du skriver.

    2011-12-02 | 16:40:27
    Bloggadress: http://svartspets.blogg.se/

Kommentera inlägget här: