finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Fredag

Kategori: Dagbok

Nu har jag provat det här med att fota allt jag äter i veckan. Väldigt jobbigt men också ganska nyttig läxa. Man äter mer än vad man tror, och denna veckan har jag också ätit ovanligt enformigt och tråkigt. Där är socker i typ allt och jag behöver planera mycket bättre i förväg om jag vill äta bra mat! Ska verkligen försöka lägga upp ett bättre matschema inför nästa vecka. Om måltiden inte är planerad i förväg så blir den garanterat inte bra, för då tvingas jag köpa något akut och man köper aldrig något nyttigt när man är hungrig.

Dagens aktiviteter:
5 h jobb, 1 h hundpromenad
Träning: 1 h thaibox

Frukost 8.30
ostfrallor + energidryck light


Lunch 12.00
äpple + mealbar + pepsi max


Mellanmål 17.00
naturell lättyoghurt med musli, honung och valnötter


Middag 20.00
Hamburgare med morötter och mineralvatten

Kommentarer


Kommentera inlägget här: